Jaunumi
FNA: Desmit mēnešu laikā finanšu nozare pasargājusi vairāk nekā 10 miljonus eiro no krāpniekiem
Finanšu nozares asociācijas (FNA) apkopotie dati* liecina, ka šī gada pirmajos desmit mēnešos četrām lielākajām bankām Latvijā ir izdevies novērst finanšu krāpšanas mēģinājumus un pasargāt klientu līdzekļus vairāk nekā 10 miljonu eiro apmērā. Tomēr šajā pašā periodā krāpniekiem izdevies izkrāpt vairāk nekā 13 miljonus eiro.
Kā izvairīties no naudas nozušanas “melnajā caurumā” atlaižu drudža laikā
Ziemassvētki dažkārt mūs aplaimo ar sniegu, citreiz baltais svētku gaišums ir “jāpiedomā klāt”, taču viena svētku izpausme ir nemainīga gadu no gada – iepirkšanās “ballīte”, kuru dažkārt var dēvēt par drudzi. Preču un pakalpojumu sniedzēji nāk klajā ar atlaižu kampaņām, pazīstamākā no tām ir “Melnā piektdiena”, bet interneta veikalos atlaides ilgst vairākas nedēļas.
Teju puse Latvijas mazo un vidējo uzņēmumu pēdējā gada laikā saskārušies ar krāpniekiem
Kā liecina Luminor bankas veiktās aptaujas rezultāti*, gandrīz pusei jeb 45% Latvijas mazo un vidējo uzņēmumu (MVU) nācies piedzīvot krāpnieku uzbrukumus, savukārt 41% no šiem uzņēmumiem norādījuši, ka aizvadītā gada laikā nav saskārušies ar krāpniecību. Visbiežāk izmantotie krāpniecības paņēmieni, vēršoties pret uzņēmumiem, ir pikšķerēšanas e-pasti, kā arī krāpnieciski zvani un īsziņas.
5 padomi, kā pasargāt savu naudu lielo izpārdošanu laikā
Melnās piektdienas un kiberpirmdienas izpārdošanas ir laiks, kad daudzi iedzīvotāji vēlas izmantot atlaides un izdevīgos piedāvājumus, lai iegādātos dažādas preces. Nereti, lai ietaupītu laiku un saņemtu lielāku piedāvājumu klāstu, cilvēki izvēlas iepirkšanos veikt tiešsaistē – vairāk nekā 90% iedzīvotāju ikdienā dažādus pirkumus veic, izmantojot datoru.
“Melnās piektdienas” izpārdošanās aktīvi arī krāpnieki: kam pievērst uzmanību, iepērkoties internetā?
Lielās izpārdošanu dienas jeb “Melnās piektdienas” laikā ik gadu ievērojami pieaug arī krāpnieku aktivitāte, liecina bankas Citadele IT drošības daļas novērojumi. Lielo atlaižu laikā sociālajos tīklos vienlaikus ar īsto tirgotāju kampaņām parādās liels daudzums krāpnieku veidotu reklāmu, kas par neticami zemām cenām piedāvā iekārojamas preces.
Aptauja: ar krāpšanas mēģinājumiem šogad saskārušies 92% cilvēku, apkrāpts katrs desmitais
Piecu gadu laikā ir būtiski pieaudzis krāpšanas mēģinājumu skaits un krāpšanas izplatība dažādos saziņas kanālos, liecina Swedbank Finanšu institūta veiktā iedzīvotāju aptauja[1]. Ja 2019. gadā ar datu izkrāpšanas mēģinājumiem bija saskārušies 64% iedzīvotāju, šogad šādu iedzīvotāju īpatsvars sasniedzis jau 92%. Naudu krāpniecības rezultātā ir zaudējis katrs desmitais iedzīvotājs jeb 13% respondentu.